perjantai 9. marraskuuta 2012
Meeting with Sofi Oksanen
Hän on viehättävä, vahva, valloittava. Rohkea, itsevarma, uskaltava. Hän osaa ottaa yleisönsä ja tilansa. Koko sali värisi jännityksestä hänen edessään. Emme melkein uskaltaneen hengittää. Hänellä oli paljon sanottavaa, tarinoita kerrottavanaan. Hän on viisas ja harkitseva. Kuitenkin hänellä oli aikaa meille jokaiselle, ehti vaihtaa muutaman sanan jokaisen kanssa. Ne onnelliset hymyt ja kiitokset kantavat pitkälle meitä kaikkia. Illalla pääsen kuuntelemaan lisää hänen ajatuksiaan ja katsomaan hänen Puhdistus-romaanistaan tehdyn elokuvan. Aion varata paketillisen nessuja mukaan.
Toivottavasti Suomessa jatkossa panostettaisiin enemmän suomalaisiin kirjailijoihin ja heidän vientiinsä ulkomaille. Maamme tarvitsee tällaisia esikuvia.
Kiitos, Sofi, että olet sanonut asioita ääneen. Kiitos, että olet puhunut suoraan ja avoimesti, rehellisesti. Monet asiat vaietaan kipeäksi asti. Monista asioista tulee vuoria suurempia, kun niitä ei pystytä puhumaan halki. Kiitos, että kirjoitat. Sinulla on lahja.
Got to meet award-winning Finnish author Sofi Oksanen today. I am amazed by her. Her courage and strength. Her wisdom, her open heart. What a wonderful woman. Please, get to know her production at her home page.
Värisevää viikonloppua kaikille!
Have a great weekend with good chill!
torstai 8. marraskuuta 2012
Blue velvet
Aamuisin on ihanan pimeää. Nukun hyvin ja rauhallisesti. Aamut ovat lempeitä, kissat ovat pehmeitä. Saan tasapainoa joogasta, se on voimaannuttava henkireikä. Yritän päästä kunnon tunnille vähintään kerran viikossa. Silloin ei ole merkitystä, sulaako selluliitti kohisten vai ei. Tärkeintä on hetki, jossa on hyvä olla.
I love the darkness in the morning. I sleep well and tight. Much more calm than during summer when it is sunny all night long. Cats are soft and warm, I wouldn't want to stand up at all. I get my balance from yoga that I try to get a good session at least once a week. It doesn't matter if it burns up my sellulite or not. Most important thing is that it melts my mind.
Iltaisin tekee mieli herkutella. Kauniista astioista ruoka ja herkut maistuvat vielä paremmilta. Pentikin Inkivääri-astiasto täydentyi ystävämyynneissä kahvikupeilla ja -lautasilla. Mielestäni nämä kauniit kupit ovat täydellisen muotoiset teen juomiseen! Aivan ehdottomasti uusi suosikkini. :)
(Herkkuna uunissa mantelimassan ja Wiener Nougat -crushin kanssa paistettuja päärynöitä kera siirapin ja Irish Coffee -jäätelön. Nam!)
It is good to get a sweet treat after a long day at the office. Food and desserts are even more delicious when served on nice plates and cups. These new dishes from Finnish Pentik are my most recent purchase. I just love the design and form, they are just perfect for a cup of tea!
(I baked some pears with a bit of almond paste and nougat chocolate crush. Served with cone syrup and Irish Coffee -ice cream. Yummy!)
Hipsitään kohti viikonloppua! Joko kohta voi viritellä ulkovalot?
Sneaking towards weekend! Is it too early to light up the Christmas lights?
tiistai 6. marraskuuta 2012
Miss November
Joko nyt on marraskuu? Maassa on kuuraa ja luntakin on jo käväissyt. Kissat kasvattelevat talviturkkeja ja -masuja, jotta selviäisivät pitkästä ja ankarasta tulevasta talvesta. (Sisällä on karut olosuhteet! Oikeasti!!) Poltan paljon kynttilöitä ja juon vapaapäivänä litroittain teetä. Varannot hupenevat, joudun kohta taas lähteä täydentämään niitä. Aamuisin kaipaa kalsareita ja päivisin auringonvaloa. Kuulaat hetket vähenevät, maa on enimmäkseen märkä ja kengänvarret tahriintuvat. Kirjoitan mitä sattuu ja olen pahoillani, että olen ollut poissa hetken. Se on elämää. Kaikella on aikansa ja paikkansa. Ehkä nyt taas innolla kohti uusia aiheita ja uusia päiviä. Yritetään kuitenkin nauttia ja löytää näistä pimeistä päivistäkin ne parhaat puolet. Olihan tuossa yläpuolella jo muutamia.
Is it November already? It is frosty during mornings and we have even had a bit of snow on the ground. Cats grow their winter fur and bellies to survive the oncoming rough winter (the circumstances are harsh inside! Really!!). I burn a candle after candle and drink pots of tea. Need to go and fill up my storage once again. I miss my long johns in the morning and sunlight during days. I wish it would soon become a bit drier. I am sorry that I write what ever and that I've been away for a while. That's life. Things come and go. I will try to step up my game a bit from here on, again. In the meantime, let's try to enjoy these dark nights and days also. At least there were some positive aspects mentioned above.
Tunnisteet:
puutarhassa,
syksy2012
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)




