perjantai 20. maaliskuuta 2015

Ihana kevät!

Moi murut!

Jee, perjantai! Viikon paras päivä kenties. Kulunut viikko on ollut kiireinen, enkä ole ehtinyt blogiinkaan ollenkaan. On ollut koiran ulkoilutusta, murtuneita kylkiluita (miehen), pitkiä työpäiviä, työreissuja ja harrastuksia. Nyt saa hetkisen huokaista ja siirtyä nauttimaan vapaasta. On niin uskomattoman hienoja päiviä, täytyy muistaa ulkoilla! Tänä vuonna ei saatu tulvia mutta joki oli kuitenkin aika hienon näköinen, kun kävin rannoilla kuikuilemassa kevättä. :)

Hi sweeties! It is Friday, best day of the week! Weather is so lovely right now here in Finland. I just have to go outside and enjoy this while it lasts. :) Have a great weekend, everyone! 







Rrrrrakastan meidän uutta mutteripannu + maitovaahdotin -yhdistelmää!!

I just love our new coffee maker!


Psst... lisää kevään merkkejä:

- jäistä pelastettu kaksi pilkkijää (!!)
- pajunkissat teiden varsilla
- ensimmäiset mopoajelut
- ensimmäiset vanhat amerikanautot nähty
- viherkasveihin alkaa tulla uusia lehtiä
- neuloosi pahenee
- kissat pöljäilee
- joutsenet ja töyhtöhyypät ovat palanneet

Mahtavaa viikonloppua kaikille! :)

tiistai 10. maaliskuuta 2015

Kunnollisen kahvin(keittimen) metsästys

Meillä oli jo jonkin aikaa ollut miehen kanssa mielessä, että pitäisi vaihtaa kahvinkeitintä. Meillä oli jo vuosikaudet käytössä ollut Krupsin yhdistelmäkeitin, jossa oli sekä espressokeitin että tavallinen kahvinkeitin samassa. Vuosien mittaan espressopuoli jäi kuitenkin käytännössä kokonaan unholaan, ennen kaikkea siksi, että sen maitovaahdotin oli valtavan työläs pitää puhtaana. Haudutimme espressot pitkään pressopannulla ja lämmäytimme päälle maitoa mikrossa.

We had been wondering for a while with my hubby that we should buy a new coffee maker. Something easier to wash than our old Krups dual espresso coffee maker.



Kun Eeva Kolu sitten eräänä päivänä kertoi hankkineensa Juran maitovaahdottimen ja Cloerin sähkökäyttöisen mutteripannun, syttyi meikäläisen päässä lamppu. Koska Eeva on minun elämäni sankari ja koska hän vannoi maitovaahdottimen pesemisen helppoutta, ei mennyt kauaakaan, kun internetissä oli käynyt klik ja klak ja meidän keittiöön ilmestyi nököttämään Juran maitovaahdotin ja C3-mutteripannu. :) 

Then I read recommendations on Jura milk frother and an electric percolator and it didn't take too long for me to click and clack on the internet and tah-dah! Here they are! :)



Niin täydellinen vaahto! Ihanan kuumaa kahvia! Vaahto, joka pysyy ja kestää ja ennen kaikkea syntyy aivan itsestään. Totesin heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen, että nyt taidan olla aika onnellinen. :) Kun kyllä se hyvä kahvi vain on monien aamujen ja iltojenkin pelastaja ja maitovaahto on minulle olennainen osa herkullista kahvia. Eikä Eeva huijannut; maitovaahdotin tosiaan on valtavan helppo pestä, samoin kuin perkolaattorikin. :) Vielä on vähän hakusessa, paljonko kahvia laitetaan suhteessa veteen. Omaan makuun näyttäisi siltä, että kahvia saa laittaa enemmän, kuin 1:1. :)

The foam is just perfect! And coffee is hot! I just love them, couldn't be more pleased with my purchases. :)




Miten sinä juot kahvisi? Vai oletko täysin teeihmisiä? :)

How do you enjoy your coffee? Or do you drink only tea? :)

sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

Talvilomapuppe



Katsokaapa, mitä tuuli tänne lennätti! Hänen kuninkaallisen corgiutensa, Alffien! Hän on virallinen talvilomasesse ja sulostuttaa meidän arkeamme viikon verran! Ihan huippua! :)

Look what we got! A holiday puppy for a week! How cool is that! :)