lauantai 13. lokakuuta 2012

By a flooding landscape

Photo a day October 13: Landscape




Kun luonto näyttää meille voimansa, ei sille kukaan voi mitään. Nöyränä joudumme vain vierestä katsomaan, kun se jyllää kaikella mahdillaan. Ammattilaiset tekevät minkä voivat, kyläläiset liittoutuvat tukeakseen toisiaan. Voin vain kuvitella, miltä näyttää, kun 2 000 hehtaaria peltoa on veden vallassa. Meillä ei voida puhua lähellekään sellaisista määristä mutta silti jo pienikin joen ylitulviminen saa maiseman näyttämään järveltä. Voin vain kuvitella, miltä tuntuu, kun oman kodin lattialla on 20 senttiä vettä ja joutuu lähtemään evakkoon. Toivon heille kaikille kaikkea mahdollista apua ja tukea, toivottavasti tilanne kääntyy nopeasti paremmaksi.

It has been greatest floods in 50 and 100 years in parts of Ostrobothnia in Finland. Totally 10 000 hectares of fields are flooded with water from rivers. It is because of all that rain. Many dozens households have been evacuated and in many houses the water has come pouring in. I can only imagine the anxiety, fear and distress these people are facing. Regional administratives are doing their best, citizens help each other. Hopefully this all will be over soon. We do live on a higher ground but yet the minor flooding of our near-by river made the fields seem like a lake. That ain't fun.

perjantai 12. lokakuuta 2012

Sweet Friday

Hiii, viimein on perjantai! Viikonloppu edessä, suunnitelmat joko täysin auki tai tarkkaan suunniteltuna. Lupa levätä, rientää, olla, nauttia, palkita itseään hienosti menneestä viikosta tai siitä selviämisestä. Mutta tärkeintä on, että on kivaa!

Hey, it is Friday at last! Let's enjoy and have fun!




Itse pääsen taas koluamaan näitä nurkkia. Viime kerralla hipsuttelin nurkissa itsekseni, valokuvasin ja hämmästelin pienen vanhan talon ihanuutta. Sitä, kuinka erilainen voi samanlainen olla. Kissit hipsuttelivat perässäni huoneesta toiseen. "Kuin hai laivaa" sai aivan uusia ulottuvuuksia. Niin kaunista ja sievää, uutta ja vanhaa vierekkäin. Elämän varrella mukana kulkeneet ja kasvaneet tavarat sulassa sovussa. Kiitos, E&L, että sain jakaa kauniin kotinne täällä blogissa! Kohta nähdään taas!

Photo a day October 12: On the table

I will be heading to these surroundings. Last time I was there by myself, took photos and wandered about. The kitties followed me around and I was stunned by the beauty of this little old house. How different can two alike be. Old and new side by side, dearest items share place with the most modern purchaces. Thank, E&L, for letting me share photos of your beautiful home in my blog. I will see you soon!





 
Photo a day October 11: Something close-up

Huoneiden ja sisustuksen kuvaaminen on muutes aikasta vaikeaa! Täytyisi olla oikeat vehkeet, että saisi laajakuvia sisätiloissa. Hii, onneksi oli yksityiskohtia, joita kuvata. Mutta kyllä tästä on vielä pitkä matka sisustuslehtien palstoille. :) Mutta nyt, jalat pöydälle ja viikonlopun viettoon!

It was really difficult trying to get the whole room in the photo. Need to have the right equipment. Luckily there was plenty of details to shoot. :) But now, let's have a great weekend, everyone! :)

tiistai 9. lokakuuta 2012

Colourful vest & some photo a days

Photo a day October 8: Angle

Voi vitsit, mikä syksy! Kun viikon putkeen jatkuneet sateet hellittivät hieman, kirmasimme saman tien ulos nauttimaan väriloistosta! Ihanaa, kun kaikkialla ei heti puhalleta varisseita lehtiä pois. Saa pöyhiä itse omat kekonsa ja potkiskella niitä sitten ympäriinsä. Lapsuuden ihanat muistot!

Photo a day October 9: Red

Today we had a break in all of that rain. We took advantage of the moment at that instant and run around in falling maple leaves. It brought back to us those childhood days when we used to rake, dake & jump into piles of leaves. Sweet memories!



Ihana kulta lupautui ottamaan kuvia syysliivistä, jonka tein jo vuosi sitten. Sopii niin ihanasti näihin päiviin, jolloin ei vielä halua villakangastakkia, muttei oikein enää pärjää trenssilläkään. Malli on Designer Knitting -lehdestä Autumn 2011. Langat ovat kaikki kasvivärjättyjä. Tummanruskea on krapilla värjättyä 100 % villaa, jonka ostin viime syksynä käsityömessuilta. Kaksi muuta lankaa olen värjännyt itse keräämilläni kasveilla! Kellanvihreä on pietaryrttiä ja vaalea männynkäpyjä. Liivi neulottiin pyörönä ja steekattiin auki. Olen saavutuksestani niin ylpeä! Kyllä kehtaa kylillä kulkea! :)


The vest I knit a year ago after a pattern in Designer Knitting issue Autumn 2011. All of the yarn is hand dyed wool, the darkest one I bought from a handicraft market and it is dyed with madder. Two other colours I have dyed myself; greenish yellow came with tansy and the off white with pine cones. The vest was knit all the way up in a round and then steeked apart. I am so proud of myself and of all the hard work I've done with this one!

Photo a day October 10: Emotion
Voi pojat, kun meillä oli kivaa! Kiitos, ihana kulta, näistäkin kuvista! 

Oh boy, didn't we have fun! Thank you, sweetie, for these lovely photos!



PS: Koska aina pitää tehdä ohjeisiin muutoksia, korvasin tällä(kin) kertaa vetoketjun napeilla. Tykkään!

PS: Since I always need to make some changes to the pattern, I did replace zipper with buttons, yet again. But I like it just how it is!