perjantai 16. tammikuuta 2015

Positiivisia ajatuksia

Joskus olen kuullut, että negatiiviset uutiset leviävät kymmenen kertaa positiivisia nopeammin. Se on aika hurjaa! Päätin, että jatkossa pyrin ainakin pari kertaa kuukaudessa listaamaan, millaisia positiivisia asioita näen ympärilläni juuri nyt. Näillä teksteillä on tunniste "positiivista". Niinhän se on, että jos haluan muuttaa elämäni ja ympäristöni iloisemmaksi ja aurinkoisemmaksi, minun täytyy itse olla muutoksen moottorina. Elämä on täynnä ihania juttuja, ne täytyy vain panna merkille. Päivän voi piristää mitä mitättöminkin pieni asia, eikä se silloin enää ole ollenkaan merkityksetön. :)

I've decided to start listing things that make me happy. Even the smallest nonsense can make up your day and that makes it all worth while. If you want to change your life for the positive, you need to fuel your engine yourself. :)







Joo, olen edelleen flunssassa ja joo, olen edelleen se ihminen, joka saattaa vaipua synkkyyteen mitä pienimmistä asioista. Mutta miksi ihmeessä velloisin surkeudessa ja listaisin asioita, jotka ovat pielessä? Mitä ihmettä se hyödyttää? Isälläni on aina tapana sanoa vastoinkäymisten yllättäessä, että "se ei saa meitä murheellisiksi". Ja niinhän se on. Elämässä on kaikki hyvin ja vastoinkäymiset eivät saa tätä laivaa kaatumaan. Olen päättänyt pienin askelin edetä kohti sitä ihmistä, joka haluan olla. Energisempää, iloisempaa ja jaksavampaa ihmistä.

Tällä sairastusviikolla olen nauttinut mm. seuraavista asioista:

- appelsiineista ja mandariineista, jotka ovat nyt parhaimmillaan
- teevarastosta, josta löytyy litroittain ja litroittain hoivaavia juomia
- pehmeistä kissoista, jotka lämmittävät varpaita sohvalla
- ja katsokaa nyt Taneliakin, voiko pöhlömpää kattia olla!
- pienistä energiapuuskista, jolloin olen jaksanut neuloa muutaman kierroksen sukkaa
- auringonpaisteesta, josta saa energiaa vaikka vain istumalla ikkunan äärellä 
- oman kullan tekemästä iltaruoasta, josta riittää seuraavaksikin päiväksi, kun olen yksin
- bossanovasta, jota voisin kuunnella päiväkausia

Ja hei, tänään on perjantai! Viikonlopun vapaus on edessä! 
Mikä on ollut parasta sinun viikossasi? :) 


I've decided to start taking baby steps towards the person I want to be. She is so much more energetic, vibrant and positive than I am right now. Everything in my life is good right now, I just need to see it. This week I've enjoyed ripe oranges, warm kitties, knitting socks, lovely sunshine outside my window, dinner cooked by hubby and bossanova music. What has been the best part of your week? :)

Ei kommentteja: